3

Як спланувати ідеальний офіс


Як спланувати ідеальний офіс

Офісні будівлі є символічним вираженням брендів, культури і бачення їх власників і орендарів. У сучасну епоху офіси із застосуванням технологій, що пропонують широкі можливості і забезпечують рівномірність людських потоків, грають найважливіше значення в успішній експлуатації будівлі. Масштабні дослідження (вже проведені і тривають донині) компанії KONE в області офісного простору виявили ряд цікавих результатів.

Текст: Давид Дж. Корд

Офісні будівлі зазнає суттєвих змін. Нові технології, корпоративні цілі і режими роботи вимагають абсолютно нового типу офісної будівлі, а також якісно нового способу управління пасажиропотоками. Рівномірний потік може сприяти правильному сприйняттю офісу або зруйнувати його.

«Фойє створює перше враження про образ будівлі, або, якщо будівля орендує єдиний орендар - про імідж бренду компанії, - говорить Реетта Ранне (Reetta Ranne), старший фахівець з обслуговування клієнтів компанії KONE. - Фойє також є відправною точкою для сприйняття людського потоку ».

Саме там формується враження про все будівлі - від того, наскільки легко можна знайти стійку реєстрації, до відсутності довгих черг відвідувачів біля турнікетів або у ліфтів. Після фойє найважливіше - офісні приміщення, і вони теж зазнають змін.

Офіси з робочими місцями, розділеними перегородками, поступилися місцем відкритому плануванні офісного простору, яка дозволяє розмістити на меншій площі більше людей, а також сприяє більш тісній взаємодії співробітників. Однак відкрите планування офісів має свої обмеження, і в останні роки набула поширення тенденція планування офісного простору на основі здійснюваних там видів діяльності.

Результати, детально викладені в довіднику KONE «Аналіз людських потоків в офісних будівлях», показують, що в офісах, спланованих в залежності від здійснюваної в них діяльності, люди вибирають місця відповідно до виконуваних завдань - від спокійного місця, де можна попрацювати на самоті, до місця для спільного обговорення проектів. Це має на увазі додаткові переміщення по будівлі, так як протягом дня люди виконують різні завдання, що робить людський потік ще більш складним.

Розуміння динаміки людського потоку

«Початковою точкою для планування плавного людського потоку є визначення маршрутів, проблемних місць і можливих точок перетину потоків людей в будівлі» - зазначає Реетта Ранне.

Керувати потоком людей - непросте завдання. Важливими чинниками є кількість людей, що використовують будівлю, планування будівлі і то, як люди переміщаються всередині і навколо будівлі. Як правило, потік людей в будівлі має три піки: вранці, в обідній час і в кінці робочого дня, але можуть відзначатися значні відмінності.

«Якщо офісна будівля використовує один орендар, ворастает інтенсивність пересувань між поверхами, - пояснює Реетта Ранне. - У будівлі з численними орендарями є безліч різних моделей руху ».

Піки потоків часто вище в тих будинках, які займає один орендар, через схожих графіків роботи його співробітників. Наявність декількох орендарів часто призводить до безлічі різних режимів роботи, що допомагає зменшити навантаження в пікові години. Але наявність безлічі різних орендарів також створює певні проблеми.

«У будівлі з безліччю орендарів часто вкрай важливо дотримуватися вимог з контролю доступу, - нагадує Реетта Ранне. - Потоки працівників і користувачів будівлі стають ще більш різноманітними. Особливо це помітно в багатофункціональних будинках, де частина площі використовується в якості житлових приміщень або для роздрібної торгівлі ».

Різні культури, різні потреби

Місцева культура також впливає на потоки людей в офісних будівлях. Наприклад, в Північній Америці користувачі виявляють нетерпіння в очікуванні ліфта, в той час як в Південно-Східній Азії люди менш гостро реагують на це. Відрізняється навіть бажана щільність людського потоку: в Латинській Америці більш терпимі до тісноті, а ось в арабських країнах більше прагнуть до дотримання особистого простору.

Крім того, важливо враховувати сприйняття всіх категорій користувачів в офісних будівлях, так як їхні потреби можуть істотно відрізнятися.

«Офісні працівники часто переміщаються по будівлі і вибирають найбільш зручні для них маршрути, в той час як відвідувачам необхідно чітку вказівку напрямку до вхідних дверей. Необхідно також врахувати потоки товарів, щоб вони не заважали людському потоку, - пояснює Реетта Ранне. - Усім, хто користується будівлею, повинні бути запропоновані рівні можливості щодо доступності, наприклад широкі проходи для інвалідів-візочників і антиблікове освітлення в ліфтах для людей з вадами зору ».

Але і це не все. Нові досягнення в Інтернеті речей забезпечують можливість створювати ще більш швидко реагують або навіть інтелектуальні будівлі. Наприклад, якщо орендар на певному поверсі щодня обідає в один і той же час, ліфти можуть бути напоготові якраз до призначеного часу, щоб він міг швидше спуститися вниз в кафетерій.

«Атмосфера будівлі впливає на настрій його користувачів, тому якщо будівля функціонує належним чином, його користувачі можуть отримувати задоволення від роботи в будівлі, яка відповідає їх індивідуальним стилем роботи», - говорить Реетта Ранне.

Якщо сприятливий і діловий клімат може підтвердити кожна розміщена в будівлі організація, то це грає велику роль в підвищенні продуктивності праці і ефективності роботи.

 

 

: